fbpx
9.4 C
Budapest
2024. március 2. szombat

Testszerviz

Webáruház

Nobel-díj, alvásért?

Tudd meg, mi történik még az alvás alatt éjszaka! Tudd meg, miért adtak orvosi Nobel-díjat egy japán kutatónak! Használd ki te is a 2016-os orvosi Nobel-díjat érő felfedezés előnyeit a saját egészséged megőrzése érdekében!

- Hirdetés -

Tudtad, hogy te is sokat tehetsz azért, hogy nálad se maradjon el az éjszakai nagytakarítás? Olvasd tovább a cikket, és ismerd meg azokat a csodálatos előnyöket, amik ezzel járnak!

Miért fontos az alvás?

Modern korunk egyik legelterjedtebb egészségügyi problémája az alváshiány. Sajnos már nem lehet azon csodálkozni, hogy a 21. században az emberek nagy része nem tud elaludni, felszínesen alszik, fáradtan ébred. Ennek okai között lehet magához az az alváshoz való hozzáállásunk. Gyakran alábecsüljük a pihentető alvás fontosságát, vagy nem vagyunk tisztában az alvásproblémákkal járó egészségügyi kockázatokkal.

Pedig testünk és elménk számára minden fiatalító és nyugtató folyamat akkor zajlik, amikor mélyen alszunk. Az alvás körülbelül másfél órás ciklusokból áll, és minden egyes alvási ciklus az ébrenléthez közeli állapottól a mélyalvásig terjed. Bár egyéni alvásigényünk eltérő lehet, általánosságban elmondható, hogy legalább 4 alvási ciklusnak kell bekövetkeznie, ami legalább 6-7 órát jelent.

Sok stressz esetén a kipihenéshez szükséges alvásciklusok száma ennél több lehet.

Nem igaz az a feltételezés, hogy az elmaradt vagy megrövidült éjszakai alvás délutáni szunyókálással vagy hétvégi lustálkodással „pótolható”.

Az alvás különleges hatása

Csak kevesen tudnak róla, hogy az alvás nem csupán önmagában a pihenésért hasznos. Ha az ébrenlétünkre jellemző a stressz, az étkezéseinkre pedig a gyorsan felszívódó szénhidrátokban bővelkedő többszöri étkezés, akkor az inzulin és a kortizol hormonok szintje túl magas lesz estére. Ekkor a szervezetünk nem tud áttérni a cukorégetésről a zsírégetésre.

Cukorégetéskor sajnos elmarad az „éjszakai nagytakarítás”, ami eltávolítja a sejtjeinkben levő károsodott sejtrészeket, amiket a nagytakarítás után a sejtjeink újra felépítenek, és ezzel megnövelik az életben maradási képességüket.

Ezt a „nagytakarítást” az orvosi, biológiai szaknyelv autofágiának nevezi. Ez történik akkor, amikor már nem a cukor a fő energiaforrás, és a szervezetünk az inzulinnal ellentétes hatású, glükagon hormon hatására mozgósítja a zsírszövetekben tárolt „üzemanyagot”.

Pontosan mi az autofágia?

Amikor az autofágiáról, mint a szervezt általános egészségének fenntartójáról és az élettartam növelésének eszközéről van szó, akkor meg kell említeni, hogy 2016-ban ennek a kutatásáért kapott Oszumi Josinori orvosi Nobel-díjat.

Talán a legegyszerűbb meghatározás az autofágiára az önfogyasztás lenne, és ez a görög szóösszetétel ezt is jelenti. Ez az a természetes folyamat, aminek során a sejtek „szétszedik és kitakarítják” a felesleges vagy működésképtelen parányi részeiket. Ezek olyan, már nem hatékony vagy rosszul működő sejtszervek, fehérjék és törmelékek, amik akadályozzák a sejtműködést. Ezeknek az eltüntetésével ismét közelebb juthat a sejt az optimális állapothoz.

Az autofágia folyamatára hatással van az életmódunk, a táplálkozásunk és a stressz is. Ez azt jelenti, hogy bizonyos mértékig befolyásolni tudjuk a sejtek belső nagytakarítását egy kis előrelátással.

Miért fontos, hogy szervezetünkben naponta legyen ilyen „nagytakarítás”.

Mi az autofágia jelentősége?

Az autofágia egyik legnagyobb előnye a megnövekedett élettartam. Nyilvánvaló, hogy a sejtek egészségesebb működése segít abban, hogy tovább éljünk.

Az autofágia a szervezet miden szervrendszerére jó hatással van, ami segíthet leküzdeni, illetve megelőzni olyan civilizációs betegségeket, mint a fertőzések, Alzheimer-kór, 2-es típusú cukorbetegség, illetve a daganatos betegségek.

Az autofágia javíthatja a szív egészségét is, és még a szívbetegségek kezelésében is segíthet.

Az autofágia serkenti az immunrendszer fokozott működését!

Mit kell tennünk az autofágia elősegítése érdekében?

Az autofágiát ugyanazok az életmódbeli tényezők segítik, mint a zsírégetést.

A Kulcs a zsírégetéshez című könyvben részletesen megtalálhatók ezek a tényezők!

Ez az ábra jól szemlélteti az összefüggéseket:

Kattints a képre!

És néhány tanács, ami a Kulcs a zsírégetéshez című könyvben jól használható módon, részletes magyarázattal megtalálható:

  1. A helyes étrenddel korlátozzuk a gyorsan felszívódó szénhidrátokat, azaz biztosítsuk az alacsony inzulinszint beállítását, ami sok esetben egyet jelenthet az inzulinrezisztencia vagy a 2-es típusú cukorbetegség visszafordításával.
  2. Biztosítjuk a pihentető alvás körülményeit. Úgy és akkor vacsorázzunk, ami leviszi az esti inzulinszintet, és olyan körülményeket biztosít, ami leviszi kortizolszintet. (Erre főleg a TV-nézés, internetböngészés, internetes filmnézés hat rosszul.)
  3. Mozogjunk eleget! Itt a rendszeres testmozgásról, napi sétáról van szó. Ezek segítik az esti alacsony vércukorszint beállítását.
  4. Megfelelő légzés éjszaka is! Ez nyugodt, lassú, orron át légzést jelent. Erről részletesen olvashatsz a Kulcs a zsírégetéshez című könyvben.
  5. Tartózkodjunk sokat a természetben! A rendszeres túrázás, séta nagyon fontos a stresszkezelés érdekében. A stressz az, ami az egyik legnagyobb ellensége a zsírégetésnek és a sejtszintű nagytakarításnak!
  6. Megfelelő vitaminellátottság, antioxidánsok szedése. A szervezetünkben folyamatosan keletkező szabadgyökök rombolják a sejteket, az több lesz a „kitakarítandó szemét”.
Kattints a képre!

Vitalissimo egészségáruház antioxidáns megoldások

Nem véletlen, hogy a svéd folyékony multivitaminokban van nagyon jól hasznosuló antioxidáns C- és E-vitamin, valamint olyan bioaktív összetevőkből álló szuperkeverék, ami antioxidáns hatású fitotápanyagokat, bioflavonoidokat is tartalmaz!


A fenti felsorolásból kiderül, hogy a jó alvás és az autofágia kialakulása és fenntartása miatt az antioxidánsok és vitaminok is fontosak.


Kattints a képre!

Ha nem megy könnyen az elalvás!

Az elalvás és a pihentető alvás sokak problémája, ezért ennek a megoldása fontos nekünk is.

Erre a problémára hatékony segítség a Myrobalan gyógynövény-komplexei közül a Milam.10 pihentető alvásért, mellékhatás mentes gyógynövény-készítmény.

A MILAM.10 egy 100% természetes, elalvást segítő gyógynövény komplex, ami a jól ismert macskagyökér, citromfű és komló mellett 7 másik, alvássegítő gyógynövény együttes erejével segíti a pihentető alvást és az energikus ébredést!

A gyógynövény-komplex kapszula teljesen mellékhatásmentes és hozzászokást sem okoz, ráadásul vegán, tejmentes és gluténmentes, így a speciális étrendet tartók és bizonyos allergiákkal küszködők számára is használható.

Kattints a képre!

TE IS ÉLJ A VITALISSIMO EGÉSZSÉGÁRUHÁZ MEGOLDÁSAIVAL!

Szabados Pál
Szabados Pálhttps://www.testszerviztudastar.hu/
Küldetésem az életmódváltással és táplálkozással kapcsolatos igényes, tudományosan megalapozott, ismeretterjesztő művek írása. Könyveim állandó szaklektora kiváló mentorom, Dr. Kricsfalvi Péter belgyógyász főorvos és természetgyógyász, akit 2007-ben Batthyány-Strattmann László-díj tüntettek ki életművéért. A személyes sorsom alakulása, és az összegyűjtött tapasztalataim is arra ösztönöznek, hogy tovább folytassam ezt a munkát, és folyamatosan növeljem a tudásomat az emberi test működésével, az életmóddal és a különféle étrenddel és más, ide kapcsolódó ismeretek megszerzésével. Ezt a folyamatosan bővülő tudásomat nagy örömmel osztom meg a műveim iránt érdeklődőkkel.

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

202RajongókTetszik
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek