fbpx
3.4 C
Budapest
2022. december 1. csütörtök

Testszerviz

Webáruház

Éhségcsapda

Bizonyos ételek, ízek utáni sóvárgás az egyik legnagyobb csapda, amibe belekerülhetünk, ha nem helyes az étrendünk. Ez a sóvárgás könnyen felesleges evéshez és ezáltal plusz kilókhoz vezet.

- Hirdetés -

Ebben az esetben ugyanis, az étkezési szokásaink és az étrendünk nem jó hatással van az éhségérzetet szabályozó hormonokra.

Az éhségérzetért is felelős testtömeg-szabályozó rendszer összetett, magában foglalja az agyat, a gyomrot, a beleket és az agy működését is.

A gyomorban a ghrelin és a zsírsejtjeinkben a leptin nevű hormon termelődik.

A ghrelin az „éhes vagyok” hormon, ami azt jelzi nekünk, hogy ennünk kell.

A leptin a „jól vagyok lakva” hormon, ami azt jelzi, hogy nincs szükségünk ételre.

Ha jól működik ezeknek a hormonoknak a szabályozása, és a ghrelin és a leptin egyensúlyban van, akkor minden rendeben van az energiaegyensúly és az ideális testsúly fenntartása szempontjából.

E két hormonon kívül az ételek és az ízek utáni sóvárgásért még a dopamin és a szerotonin felelősek. Ezek azok, amik aktiválják az agyunk jutalom- és örömközpontját.

Leginkább a cukor-, és a finomított szénhidrátok iránti vágy kielégítése kapcsolódik ezekhez a központokhoz.

Ha benne vagyunk ebben a csapdában, akkor ezeket a központokat egy idő után túlpörgetjük, és a megelégedettségi küszöb emelkedik, azaz egyre több cukorra és finomított szénhidrátra lesz szükség, ugyanazon jóleső érzés, öröm vagy elégedettség eléréséhez.

Mi az, amit tenni tudunk a csapdából való kihutáshoz?

1.) Rendszeres étkezés

Ha beállítunk egy étkezési rutint, az a ghrelin termelődését csökkenti. Fontosan a napi háromszori étkezés betartása, de ha ez nem elég, akkor beiktathatunk szükség szerint uzsonnát is. Fontos, hogy este 8 után már ne együnk, ne nassoljunk.

Jó taktika még az is, hogy csak reggelire és ebédre eszünk tartalmasabb, szénhidrátokban dúsabb ételeket, és délután már nem. Ez különösen igaz a finomított szénhidrátokra, azaz süteményekre, pékárura.

Fontos a rendszeres étkezési napirend, amit megszokhat a szervezetünk.

Sokaknál a reggeli a kritikus étkezés, gyakran elmarad időhiány miatt. Erre van egy igazi Testszerviz megoldás!

2.) Elegendő alvás

Kevesen tudják, hogy az alvás minősége az éhségérzetünkre is hatással van. A 6 óránál kevesebb éjszakai alvás növeli a ghrelin (éhség) és csökkenti a leptin (jóllakottság) hormon szintjét.

A jó hormonszintekhez az elegendő idejű alvásra, ami mindenképpen több mint 6 óra. Általános szabály, a legalább 7-8 órányi alvás, amire érdemes törekednünk.

Az Alvásjavító csomag segíthet abban, hogy jól és pihentetően aludj!

3. Fehérjedús reggeli

A sok fehérjét tartalmazó reggelivel védekezhetünk a leginkább a magas ghrelin szint ellen, azaz ez csökkenti legjobban az éhségérzetet. Ezen kívül még az is fontos, hogy legyen elég zsír/olaj az ételben. Ehhez nem kell, hogy „tocsogjon a zsírban”, de a zsírszegény étkezés nem ad elég étkezési energiát, amit a szervezetünk főleg cukorból próbál pótolni, ami további sóvárgást indít be a cukrok és édességek iránt.

A fehérje mellé legyen sok zöld színű saláta, nyers vagy nem péppé főzött, párolt zöldség. Ehetünk magasabb olajtartalmú magvakat is, például diót, mandulát, áztatás után. Ez jó megoldás a főétkezések között is egy kis kemény sajttal kiegészítve, ha nincs bajunk a tejtermékekkel.

További információ a sóvárgások kezelésére megtalálható a

Kulcs a zsírégetéshez című könyvemben.

A Kulcs könyveim nagyon sok hasznos információt tartalmaz a hormonokról és a testünk működéséről, amit minden sikeres életmódváltónak tudnia kell.

A Kulcs könyvcsomagok többféle összetételben megrendelhetők a Vitalissimo webáruházban. A könyvcsomagokhoz kiválóan kapcsolódik az Élet írta szakácskönyv is, ha még nem lenne ott a könyvespolcodon.

Szabados Pál
Szabados Pálhttps://www.testszerviztudastar.hu/
Küldetésem az életmódváltással és táplálkozással kapcsolatos igényes, tudományosan megalapozott, ismeretterjesztő művek írása. Könyveim állandó szaklektora kiváló mentorom, Dr. Kricsfalvi Péter belgyógyász főorvos és természetgyógyász, akit 2007-ben Batthyány-Strattmann László-díj tüntettek ki életművéért. A személyes sorsom alakulása, és az összegyűjtött tapasztalataim is arra ösztönöznek, hogy tovább folytassam ezt a munkát, és folyamatosan növeljem a tudásomat az emberi test működésével, az életmóddal és a különféle étrenddel és más, ide kapcsolódó ismeretek megszerzésével. Ezt a folyamatosan bővülő tudásomat nagy örömmel osztom meg a műveim iránt érdeklődőkkel.

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

198RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek