fbpx
-5.7 C
Budapest
2022. január 20. csütörtök

Testszerviz

Webáruház

Téli zöldségeink

Egy korábbi posztomban a brokkoliról írtam, ami az egyik „szuperzöldség”. A téli hónapokban nagyobb fűtési igénye van a testnek, így ilyenkor a magasabb keményítő tartalmú zöldségek a sztárok. Meg persze azért is, mert ezek jól eltárolhatóak hosszú ideig.

- Hirdetés -

Van itt még néhány olyan, keményítőtartalmú zöldség, ami a téli, hideg napok alatt is felmelegíthet, mivel télen jobban kívánjuk a keményítőben gazdagabb ételeket.

1. Cékla

A cékla szó szerint színesíti a tányért, telente kiváló vitamin- és ásványianyag. Ne csak savanyúságként fogyasszuk, hanem készítsünk belőle köretet. Párolva tegyük zöld leveles salátára.

Ez is egy alacsony szénhidráttartalmú zöldség, magas rosttartalommal. A cékla színét adó antioxidáns hatású vegyület, a betanin csökkentheti a krónikus gyulladást.

2. Különféle káposzták

A káposztafélék, ahová a brokkoli is tartozik, az egyik legtáplálóbb élelmiszerek közé tartoznak. A sokféle színű káposzták és kelkáposzták jelentős C-vitamin források.

A bennük levő vízben oldhatatlan rostok a beleink egészséges működését is támogatják. A vízben oldható rostok hasznosak a bélbaktériumok számára.

A káposztákat sokféle módon elkészíthetjük, lereszelve és párolva nagyszerű köretet készíthetünk belőlük.

Ne felejtsük el azt sem, hogy gluténmentes káposztástésztát vagy sokféle töltött, sós süteményt is készíthetünk velük.

A savanyú káposzta télen is nagyon jó az emésztésünknek és a bélbaktériumainknak is.

3. Paszternák vagy pasztinák

Ez egy régi Európában gyökérzöldségünk, ami a burgonya elterjedésévek méltatlanul háttérbe szorult. Kinézetre a fehérrépához (petrezselyemgyökérhez) hasonlít, ám a leveleit nem használják fel főzésre.

Az íze édeskés, diós, kiválóan helyettesíthető vele a krumpli, azzal az előnnyel, hogy kevesebb benne a szénhidrát. Belekerülhet levesekbe, salátákba és köretként is megállja a helyét.

Magas a C-vitamin-tartalma. Rosttartalma segíti az emésztést, stabilizálja a vércukorszintet. Káliumot is tartalmaz, ami jótékonyan hat a vérnyomásra és a szívre.

*

A sokféle tápláló zöldségről és más „szuperélelmiszerről” részletesen írok a Kulcs a tápanyagokhoz című könyvemben.

Ez a könyv nagyon hasznos kiegészítő kötet az Élet írta szakácskönyvünkhöz, amit méltán neveznek „alakformáló” szakácskönyvnek is.

Ez a két nagyon hasznos könyv most csomagban nagy kedvezménnyel is elérhető.

*

4. Sárgarépa

A sárgarépának népszerűsége miatt egész évben „idénye van”.

Sütve, párolva, krémlevesként, zöld leveles salátára kockázva, csíkozva, nyersen rágcsálva, különböző mártásokba mártogatva is fogyasztható. Közismert, hogy a sárgarépa színét adó béta-karotin az A-vitamin elővitaminja, ami segítheti sok minden más mellett a szemünk és a bőrünk egészségének megőrzését.

5. Zeller

A jellegzetes ízű zellergumó jóval értékesebb annál, hogy csak hús- vagy csontlevesbe főzzük bele.

A zeller is sokféleképpen készíthető el, és a benne lévő C- és K-vitamin, illetve kálium révén segítheti a szív- és érrendszer jó állapotának a megőrzését. Fogyasztható akár nyersen, is ha leveles salátára teszed, kis kockára vágva. Megsütve ízletes köret is lehet, de krémleves is főzhető belőle.

*

Ha már megvan neked az Élet írta szakácskönyv,
akkor egészítsd ki a Testszerviz Tudástáradat a többi Kulcs a könyvvel,
amik közül sokféle csomagkedvezménnyel válogathatsz itt.

A nagyon hasznos Testszerviz könyvek mellett a Vitalissimo webáruházban sokféle egészséges termék közül is válogathatsz!

Ne feledd, ha most 30 000,- Ft felett rendelsz, akkor ingyenes a kiszállítás a GLS futárszolgálattal!

Szabados Pálhttps://www.testszerviztudastar.hu/
Küldetésem az életmódváltással és táplálkozással kapcsolatos igényes, tudományosan megalapozott, ismeretterjesztő művek írása. Könyveim állandó szaklektora kiváló mentorom, Dr. Kricsfalvi Péter belgyógyász főorvos és természetgyógyász, akit 2007-ben Batthyány-Strattmann László-díj tüntettek ki életművéért. A személyes sorsom alakulása, és az összegyűjtött tapasztalataim is arra ösztönöznek, hogy tovább folytassam ezt a munkát, és folyamatosan növeljem a tudásomat az emberi test működésével, az életmóddal és a különféle étrenddel és más, ide kapcsolódó ismeretek megszerzésével. Ezt a folyamatosan bővülő tudásomat nagy örömmel osztom meg a műveim iránt érdeklődőkkel.
Előző cikkŐsz haj? Pá Pá!
Következő cikkForrón jó!

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

174RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek