fbpx
28.3 C
Budapest
2022. augusztus 11. csütörtök

Testszerviz

Webáruház

Cukorhormon áradat

Mit gondolsz, melyik lehet az a hormon, ami reménytelenné teszi, hogy a kilók ne telepedjenek a hasadra?

- Hirdetés -

Az internetes sajtóban újra és újra jelennek meg olyan cikkek, amelyek felhívják a figyelmet az elszabadult testsúlynövekedés egészségügyi kockázataira, magyarán, azt fejtegetik, hogy miért sújt le egyre gyakrabban a kaszás a nyugdíjkorhatár körüli vagy még fiatalabb generációra.

Nem hiszed? Túlzok?

Íme egy alig egyhetes példa: Magyarországon már népbetegségnek számít az elhízás

És nem csak most lett ilyen hirtelen KATAsztrófális a helyzet!

Szóval a túlsúly nem igazán csak „önbecsülés”, „testkép elfogadás” kérdése…

Vagy Te másként gondolod?

Nos, tényleg van néhány hormon, ami kifejezetten arra állítja be a szervezet működését, hogy ne tudjon engedni a testsúlyból, sőt, gyarapodjon az, mert még lehetnek szűkös idők. Bizony, így vagyunk programozva!

Az alábbi részlet a Kulcs a hormonokhoz című Testszerviz könyvből pont erről a hormonról szól. Olvasd csak!

Fontos figyelmeztetés! Az inzulin egy raktározó hormon, ami az elfogyasztott cukrot, keményítőt, ha lehet, rögtön elraktározza a májban és az izmokban, és a fölösleget begyömöszöli a zsírszövetekbe.

Mit ír a könyv erről a bestiáról? Hát ezt:

„Az inzulin termelődésére ható elsődleges tényező a vékonybélben felszívódó egyszerű cukor (szőlőcukor), a szénhidrátbontó emésztőnedvek – amelyek már a szájban hatnak – az elfogyasztott ételben levő cukrokat (például a nád-, répa, és tejcukrot), illetve a keményítőket bontják le erre az elemi felépítésű cukorra.

A főtt vagy sült burgonyában, a főtt rizsben vagy más főtt, sütött zöldségekben levő keményítő szintén gyorsan felszívódónak számít. Ugyanígy gyorsan felszívódnak a lisztté őrölt gabonából, kukoricából vagy más (nem gabona) lisztből készült tészták, pékáruk vagy sütemények – függetlenül attól, hogy az „paleo-” jelzésű vagy sem. Ide tartozik a hajdina, köles, amaránt, quinoa (ejtsd: kinoá). Ezért oda kell figyelnünk az ilyen ételekben, süteményekben levő keményítők mennyiségére.

Másik – ebből a szempontból – kétséges jelző a „teljes kiőrlésű” megjelölés. A teljes kiőrlésű és Graham-liszt sem ment meg az inzulinterhelés fokozódásától.

A vékonybélen át felszívódó gyümölcscukor a májban alakul át egyszerű cukorrá, és végsősoron azt is szőlőcukorként hasznosítja a szervezet. A gyümölcscukor közvetlen hasznosítási módja még a glikogénraktárak feltöltése.

Az inzulin termelődésére ható másik fontos tényező az ételben levő fehérje. Ha egyszerre túl sok fehérjét fogyasztunk – a forrásától függetlenül – megduplázhatjuk vele a kiválasztott inzulin mennyiségét. Ez azt jelenti, ha gyorsan felszívódó szénhidrátot kombinálunk fehérjével, akkor bekövetkezik ez a növelő hatás. Ilyen étel például a gyümölcsjoghurt, a túrós palacsinta vagy a túrós batyu.

Mennyi a túl sok fehérje? Irányadó lehet az étkezésenkénti 7-12 dkg-os (nyers) hússzelet, amit lehetőleg ne lépjünk túl. Ha a hús zsírosabb, akkor lehet kicsit több is, ha a hús sovány, akkor inkább kisebb súlyú legyen.

További emelő tényező lehet még az étel, élelmiszer elkészítésekor használt ízfokozó is. Az élelmiszeriparban vagy az éttermekben, büfékben használt ízfokozó is többszörözi az étel által kiváltott inzulinhatást. A leggyakrabban használt ízfokozó a nátrium-glutamát vagy más néven: más néven MSG, mononátrium-glutamát vagy E621. Jellegzetes, umami íze van. A só fokozza az ízfokozó hatását.

Az utolsó inzulinhatást növelő tényező az étkezési alkalom. Minél többször eszünk egy nap, annál több inzulint választ ki a hasnyálmirigy. A napi 5-6-szori – akár kis adagokban elfogyasztott étel is – már önmagában véve is megnöveli az inzulinszintet.

Éppen ezért van nagy jelentősége a napi étkezésszám fokozatos csökkentésének. Tisztában vagyok azzal, hogy aki még az életmódváltás előtt van, vagy éppen csak most kezdett bele, nem ez a legfontosabb teendője. Önmagában nem is javaslom senkinek, hogy azzal kezdje az étrendje kiigazítását, hogy kihagyjon egy vagy két étkezési alkalmat.

Fontos tudni, hogy a zsírok, olajok nem emelik meg az inzulinigényt, ezek inkább lassítják az elfogyasztott étel emésztését és így a felszívódását is.”

Folytasd tovább a Kulcs a hormonokhoz című könyv fejezetének az olvasását!


Tényleg tenni akarsz magadért valami hatásosat? Képes vagy végre elengedni a plusz kilókat? Jó lenne már végre leszámolni a fogyókúrázással egyszer és mindekorra?

Akkor a Kulcs a zsírégetéshez című könyv pont neked való!

Most ajándék Heti étrenddel a tiéd lehet, hogy könnyű legyen az azonnali indulás!

Még tart a nyár! Még akár sokkal jobban is kinézhetsz a strandokon, és irigyeid lehetnek!




Ne parázz! Több ezer Olvasónk sikere neked is ígéret!

Te is elindulhatnál végre a karcsúbb alak és boldogabb élet felé!


Szabados Pál
Szabados Pálhttps://www.testszerviztudastar.hu/
Küldetésem az életmódváltással és táplálkozással kapcsolatos igényes, tudományosan megalapozott, ismeretterjesztő művek írása. Könyveim állandó szaklektora kiváló mentorom, Dr. Kricsfalvi Péter belgyógyász főorvos és természetgyógyász, akit 2007-ben Batthyány-Strattmann László-díj tüntettek ki életművéért. A személyes sorsom alakulása, és az összegyűjtött tapasztalataim is arra ösztönöznek, hogy tovább folytassam ezt a munkát, és folyamatosan növeljem a tudásomat az emberi test működésével, az életmóddal és a különféle étrenddel és más, ide kapcsolódó ismeretek megszerzésével. Ezt a folyamatosan bővülő tudásomat nagy örömmel osztom meg a műveim iránt érdeklődőkkel.
Előző cikkMi fán terem a cibere?
Következő cikkÓlombottal fejbe

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

193RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek