fbpx
16.9 C
Budapest
2021. szeptember 22. szerda

Testszerviz

Webáruház

Zsírégetés vagy zsírhalmozás?

Részlet a Kulcs a zsírégetéshez című könyvből

- Hirdetés -

Szervezetünk több ezer milliárd sejtjének működése során kétféle dolog történhet az elfogyasztott ételből származó energiaforrással, a cukorral: vagy hasznosítjuk azt az életben maradásunk érdekében (energiát ad nekünk, „elégetjük”), vagy a fölösleget elraktározzuk, tartalékoljuk a későbbi felhasználásra, hogy később nyerjünk energiát belőle.

Tény, hogy a májunkban és az izmainkban levő cukortartalékok csak kevés gyorsan mozgósítható üzemanyagot – azaz cukrot – képesek tárolni, míg a zsírsejtjeink, amik üresen kis tasakocskákhoz hasonlítanak, szinte bármennyi fölös, zsírrá átalakított cukor üzemanyagot képesek elraktározni.

Ha a zsírszöveteinkben a zsírsejtek száma nem elegendő, akkor több raktározó hely, azaz zsírsejt képződik, ami az egyre terebélyesedő testméreteinken és gyarapodó testsúlyunkon is meglátszik.

Ezt a folyamatot hívjuk elhízásnak. Így keletkezik a túlsúly.

Erre mondják általában a szakemberek, hogy „túl sok kalóriát” fogyasztunk, és túl keveset mozgunk. Ez a „mozgásszegény életmód” következménye.

Az ilyen és hasonló megállapítások azonban nem oldják meg azokat a panaszokat, amik az egyre növekvő túlsúllyal járnak kéz a kézben.

A könyv lapjain igyekszem becsülettel körbejárni a zsírégetés vagy zsírraktározás, illetve inkább zsírfelhalmozás „mérleghintáját”.

Ez a két folyamat nyilvánvalóan ellentétes egymással – gondolnánk, hiszen vagy zsírt égetek el, vagy zsírt teszek félre a növekvő pocak, megvastagodó csípők, combok vagy alkarok folyamatosan megtöltődő zsírsejtjeiben.

A helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Ennek a könyvnek a célja pont az, hogy a fenti két, egymással ellentétesnek látszó folyamatnak a megértése után, már tenni tudjunk, és tenni akarjunk a szervezetünkben lejátszódó folyamatok ismeretében annak érdekébe, hogy alakunk és testsúlyunk az egészségünket is támogató irányban változzon.

A könyv a zsírégetést teszi a középpontba, és sorra veszi a zsírégetésre ható olyan tényezőket, amikre bárki hatást gyakorolhat, amiken bárki változtathat.

Például a zsírégetésre ható egyik ilyen tényező a stressz.https://www.testszerviztudastar.hu/

Jó, ha tudjuk, hogy ha stresszesek, azaz feszültek, idegesek, aggódók vagyunk, akkor ez egy olyan megterhelést jelent nekünk, aminek vannak a testünk működését befolyásoló hatásai is, és nem csak a lelkiállapotunkban nyilvánul meg.

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

156RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek