fbpx
16.4 C
Budapest
2022. szeptember 30. péntek

Testszerviz

Webáruház

Az 5 legjobb tavaszi szuperétel, ami nálad is beindítja a fogyást

Itt a tavasz, és vele együtt a zöldségek sora érkezik, amelyek nem csak ízletesek, de táplálóak is, ráadásul a diéta legjobb alapanyagai lehetnek. Azt tervezed, hogy leadod a télen felhalmozott plusz kilókat? Itt a legjobb módja, a tavaszi szuperételek, mint a borsó, a spenót, a retek, a cékla és a karfiol segíthetnek formába lendülni. Ezek az alapanyagok ugyanis nagy tápanyagsűrűséggel rendelkeznek, nagy mennyiségű ásványi anyagot, vitamint, antioxidánst és nagyon kevés kalóriát tartalmaznak. Hosszú ideig jóllaknak, és így segítenek a fogyásban.

- Hirdetés -

Tartalomjegyzék

Cékla

Fogyasszuk nyersen salátákba, főzzük vagy készítsünk levet! Megannyi módon fel lehet használni a céklát, amit a kálium és a rákellenes antioxidánsok tárházának tartják. Akár bűntudatmentes nassolnivalóként is fogyaszthatja őket: csak meglocsoljuk egy kevés olívaolajjal, borsozzuk és sütőben megsütjük. Magas a tápanyagtartalmuk, például a folsav és a vas, a teresség alatt is segíthet, de a bélmozgást is segíti, sőt még a koleszterint is szabályozza. Egy tanulmány szerint a céklalé segíthet a vérnyomás csökkentésében is. A cékla magas víz- és alacsony kalóriatartalmú, ami jótékony hatással van a fogyás folyamatára.

Retek

A retek magas víztartalmáról, alacsony kalóriatartalmáról ismert, és rendkívül laktató. Fogyaszthatod őket nyersen salátákba, de néhány szeletet a szendvicsbe is képes feldobni egy gyors reggelit, vagy akár meg is főzheted, hiszen úgy is lakatató, és köretként is megállja a helyét. Egy fél csésze retek 1 g rostot tartalmaz, ami segít a fogyásban, valamint a céklához hasonlóan segít csökkenteni a koleszterinszintet is. A vörös retek segít a sárgaság gyógyításában és csökkenti a cukorbetegség kockázatát is. Humusszal, joghurttal mártogatósként fogyasztva isteni tavaszi nassolnivaló, ami tele van vitaminokkal!

Spenót

A spenót kétségtelenül az egyik legegészségesebb zöldség, vasban, rostban, A-, C- és K-vitaminban, valamint fehérjében gazdag, amik segítenek a telítettség érésének kialakulásában. Ha minden nap fogyasztasz valamilyen formában spenótot, akkor kis idő elteltével azt fogod észrevenni, hogy szebb és fényesebb lett a hajad és a bőröd is! A spenót csökkenti a vércukorszintet, és a magas vérnyomásban szenvedőknek is jó. Egy csésze főtt spenót segít, hogy energikus maradj az egész nap folyamán.

Borsó

Te tudtad, hogy a borsó valójában nem zöldség? Hanem egy hüvelyes, amely ugyanabba a családba tartozik, mint a lencse, a csicseriborsó és a bab. Telis-tele van fehérjével, és még nagyon finom is, kell ennél jobb tavaszi szuperétel? Tanulmányok szerint a hüvelyeseket tartalmazó testsúlymegtartó diéták jobb eredményeket mutattak a fogyásban, mint azok, amelyek nem tartalmaztak ilyesmit. A borsó rendkívül alacsony zsírtartalmú, ami ismételten csak ideálissá teszi a fogyáshoz. A főtt borsót egy kevés olívaolajba dobhatod, sózhatod, borsozhatod, és elfogyaszthatod az étkezések között.

Hatékony fogyást szeretnél, úgy érzed, már a zöldség evés nem segít, nyárra nem lesz kész a bikini-test? Próbáld ki a Bónusz Plasztikai Sebészet legújabb szolgáltatásiat itt: zsírleszívás Budapesten.

Támogatott cikk

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

195RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek