fbpx
13 C
Budapest
2021. szeptember 20. hétfő

Testszerviz

Webáruház

Jó vagy sok antioxidáns?

Számos antioxidáns megtalálható egy valamirevaló multivitaminban is. Önnek mennyi és milyen antioxidánsra van szüksége?

- Hirdetés -

Az A- vitamin, a C-vitamin, az E-vitamin és a szelén, valamint kisebb mértékben a cink is antioxidáns tulajdonságokkal bír.

Ide sorolható még a könnyen oxidálódó zsírok egy csoportja, az omega-3 zsírsavak is.

Nem jó! Sok!

Sokszor hallom, hogy valaki úgy adja el a termékét, hogy ez “jobb antioxidáns, mint amaz…”

Mi is ez az antioxidáns tulajdonság?

A sejteket károsító úgynevezett szabad-gyökök semlegesítése.
Egy antioxidáns hatású molekula képes semlegesíteni egy szabad gyököt. Bizonyos helyzetekben (például stressz vagy betegség hatásárra) a szabad gyökök száma megnő, és a szervezet nem képes elegendő antioxidánst termelni. Ráadásul a szennyezett környezetből is jut a szervezetbe szabad gyök.

Ahogy látjuk, az antioxidáns tulajdonság elsősorban mennyiségi és másodsorban minőségi kérdés. Bár kétségtelenül vannak könnyebben oxidálódó anyagok, mint például az e-vitamin, de ez csak azt szabja meg, hogy melyik anyag fog először elbomlani, amikor a szabad-gyök megjelenik.

Antioxidánsból nem jó kell, hanem sok.

Különböző antioxidánsok kombinációja nagyobb védelmet nyújt, mint az egyes tápanyagok önmagukban. Ezért a vitaminok és ásványianyagok mellett kombinált antioxidáns készítmény szedését is ajánlani szoktam.

Én azt javaslom minden városlakónak, hogy egyen sok c-vitamint, mert az olcsó és egyen sok színes gyümölcsöt (meggy, acerola, acay, szeder, fekete-áfonya) mert az pedig jó. A zöld tea és a szőlőlevél is remek, de azokat meg kell enni és nem csupán a forrázatukat inni, ahogy szoktuk. És hetente pár szem dió, mert annak e-vitamin és cink tartalma is kitűnő antioxidáns.

Így egyszerre lesz a szervezetében a “jó” és a “sok” antioxidáns.

Forrás – Vitaking

Kapcsolódó cikkek

Maradj velünk

155RajongókTetszik
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legfrissebb cikkek